Thursday, June 30, 2011

David de Gea - Saya bangga dapat berada di kelab terbaik seperti United.

De Gea bersama Ferguson.
     Manchester United telah mengesahkan penjanjian perpindahan ketiga musim panas ini setelah mencapai persetujuan dengan Athletico Madrid bagi perpindahan David de Gea.

     Penjaga gol berusia 20 tahun itu telah membuat pemeriksaan perubatan awal minggu ini dan bersetuju dengan kontrak lima tahun.

     "Saya berbangga dan tidak sabar untuk mula beraksi di sini," kata de Gea dalam temubual eksklusif dengan MUTV.

     "Apabila kelab besar seperti Manchester United datang (membuat tawaran) ia jelas membuatkan anda sangat, sangat gembira.

     "Saya melihat minat mereka ke atas saya sebagai motivasi tambahan untuk bekerja lebih keras untuk menunjukkan keupayaan saya.


     "Adalah satu keistimewaan untuk dapat menjadi sebahagian daripada kelab seperti United dan saya tekad untuk melakukan yang terbaik dan tunjukkan kemampuan saya."

     De Gea bersama dua pemain lain Phil Jones dan Ashley Young menyertai United dan akan menyertai pemain-pemain lain pada latihan pra-musim minggu depan.

     Penjaga gol muda ini adalah sebahagian daripada pasukan bawah 21 Sepanyol yang menjuarai Kejohanan Eropah Bawah 21 UEFA minggu lalu.

     Beliau adalah produk akademi bolasepak di Athletico Madrid dan membuat penampilan pertama dalam pasukan senior pada usia 18 tahun ketika menentang FC Porto dalam Champions League September 2009.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...