Thursday, June 9, 2011

Phil Jones bersetuju menyertai Manchester United dengan bayaran £16 juta.

Phil Jones
     Alex Ferguson telah membelanjakan hampir £35 juta musim panas ini dengan mendapatkan Phil Jones dari Blackburn Rovers. Pengurus United itu tidak akan berhenti di situ untuk memperbaiki skuadnya.

     Phil Jones, 19, menjalani pemeriksaan perubatan di Carrington dan bersetuju dengan perjanjian lima tahun dengan gaji permulaan £40,000 seminggu. Ferguson berjaya mendapatkan pertahanan Blackburn itu dengan kos £16 juta, sekaligus meranapkan usaha Liverpool yang juga berminat untuk mendapatkan Jones.

     United walaupun belum secara rasmi diumumkan telah bersetuju mendapatkan penjaga gol David de Gea dari Atletico Madrid untuk menggantikan Edwin Van der Sar dengan kos perpindahan £18.3 juta. Di fahamkan juga United semakin hampir untuk melengkapkan perjanjian dengan seorang lagi pemain England Ashley Young dari Aston Villa dengan kos dianggarkan mencecah £20 juta.

    Malahan khabar angin juga mengatakan Ferguson berminat untuk mendapatkan khidmat pemain Chile Alexis Sanchez yang kini bermain dengan kelab Udinese di Itali, yang juga berada dalam senarai pemain dikehendaki Manchester City.

     Jones menyertai skuad bawah 21 England, berlepas ke Denmark semalam untuk kejohanan Euro Bawah 21 tahun . Jelas sekali beliau menjadi sebahagian skuad masa depan Ferguson di Old Trafford bersama barisan pemain muda lain seperti Chris Smalling, Johny Evans, Hernandez dan juga kembar da Silva.

    Rooney juga melalui tweeternya mengakui Jones adalah salah seorang pemain pertahanan paling sukar yang dihadapainya musim lalu. Sementara itu Harry Redknapp pengurus Spurs membayangkan Jones mungkin suatu hari nanti bakal menjadi kapten pasukan England.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...