Wednesday, December 21, 2011

Chris Smalling memuji bekas rakan sepasukan di Fulham menjelang pertemuan Manchester United di Craven Cottage.

     Pertahanan Manchester United Chris Smalling mengakui beliau tidak akan berada di tempat di mana beliau berada sekarang tanpa tempoh dua tahun yang dihabiskan di Fulham.

     Namun Smalling tidak akan menunjukkan belas kasihan kepada kelab lamanya apabila United bertandang ke Craven Cottage untuk mencari tiga mata dalam usaha mempertahankan gelaran Liga Perdana.



     Bagaimanapun, pemain 21 tahun itu pastinya akan bertemu beberapa rakan lama sebelum sepak mula. Sungguhpun beliau hanya membuat 14 penampilan senior untuk Cottagers, ia adalah tempoh di mana beliau dikenalpasti (bakat) daripada pasukan bukan liga Maidstone hingga tiba di Manchester United pada 2010 dan menjadi pemain antarabangsa England.

     "Tanpa (bekas pengurus Fulham) Roy Hodgson memberikan saya peluang di sana, saya tidak mungkin di sini (United)," kata beliau. "Saya mempunyai dua tahun yang gemilang di sana dan ia masanya saya lihat kembali kenangan manis tersebut.

     "Tahun pertama adalah untuk mencari kesesuaian. Tahun kedua adalah mempamerkan apa yang saya boleh lakukan.

     "Adalah bertuah untuk dapat kembali dan berjumpa beberapa pemain dan bermain semula di Cottage."
    
     Pengurus Sir Alex Ferguson perlu membuat keputusan mengenai barisan pemain yang akan diturunkan untuk perlawanan kedua United di London dalam tempoh empat hari, dan bintang England itu tidak sabar menanti jadual ketat liga menjelang Krismas.

     Smalling berkata: "Krismas adalah penentu. Tempoh ini perlu untuk kami tunjukkan betapa serius kami dalam saingan liga."

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...