Tuesday, December 6, 2011

Gol Wayne Rooney tercalon untuk FIFA World Goal of The Year 2011.

     Gol Wayne Rooney menentang Manchester City Februari lalu akan bersaing dengan Lionel Messi dan Neymar untuk anugerah FIFA World Goal of the Year.

     Penyudah hebat yang juga gol kemenangan penyerang Manchester United itu ketika perlawanan Manchester derby disenarai pendek dalam tiga calon terakhir untuk Anugerah Puskas atau FIFA World Goal of the Year.

     Gol Messi yang membantu Barcelona menyingkirkan Arsenal daripada Champions League juga tersenarai bersama gol bintang muda Brazil Neymar yang membuat larian daripada jarak 50 ela dan menewaskan beberapa pertahanan Flamengo sebelum menjaringkan gol.

Gol Wayne Rooney.


Gol Lionel Messi.


Gol Neymar.


     Pengurus Rooney di United Sir Alex Ferguson dicalonkan dalam kategori Manager of the Year, bersama pengurus Real Madrid Jose Mourinho dan Pep Guardiola dari Barcelona, pengurus yang menewaskan United pada akhir Champions League Mei lalu.

     Messi juga adalah pilihan utama dalam tiga senarai akhir anugerah World Player of the Year Ballon d’Or. Beliau dan rakan pasukan Barcelona Xavi akan bersaing dengan pemain Real Madrid Cristiano Ronaldo untuk anugerah tertinggi itu. Messi disebut-sebut untuk memenanginya buat kali ketiga berturut-turut tahun ini. Pemenang akan diumumkan pada 09 Januari di ibu pejabat FIFA Zurich, Switzerland.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...