Thursday, January 12, 2012

Pertemuan Manchester United dan Liverpool dalam pusingan keempat Piala FA telah ditetapkan.

Imbasan Akhir Piala FA 1996 - Roy Keane dan Robbie Fowler.
     Manchester United akan berkunjung ke Anfield untuk berdepan Liverpool dalam perlawanan pusingan keempat Piala FA pada Sabtu 28 Januari 2012. Sepak mula dijadualkan pada jam 8.45 malam waktu Malaysia.

     Kemenangan 3-2 United ke atas Manchester City di Etihad Stadium, dengan dua gol jaringan Wayne Rooney dan sepakan volley cantik daripada Danny Welbeck, menempah tempat United dalam pusingan keempat. Manakala Liverpool melepasi pusingan ketiga setelah menewaskan Oldham Athletic 5-1 di laman sendiri.

     Saingan kedua pasukan Barat Laut England ini telah dipertemukan sebanyak 16 kali dalam Piala FA, dan yang paling terkini adalah awal tahun lalu apabila kemenangan 1-0 memihak kepada pasukan Sir Alex di Old Trafford. United menang sembilan perlawanan dan kalah tiga sementara empat perlawanan berkesudahan keputusan seri.

     Dalam perkembangan lain Manchester United bakal mendapat lebih 6,000 tempat duduk buat penyokong mereka pada pertemuan di Anfield hujung bulan ini.

     Walaupun pasukan Merseyside belum mengesahkan jumlah sebenar tiket yang mereka putuskan untuk diberi kepada United, namun secara tradisi United akan diberikan keseluruhan bahagian bawah Anfield Road Stand yang dapat menampung kurang 6,400 tempat duduk.

     Majlis Bandaraya Liverpool telah memaklumkan kepada para penyokong United yang sekatan untuk mereka mendapat peruntukan tempat duduk sepenuhnya, yang sebelum ini menyebabkan jumlah tiket untuk perlawanan liga pada Oktober lalu dikurangkan, telah ditarik balik berkuatkuasa serta merta.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...