Monday, April 2, 2012

Gosip - Manchester United bersedia membuat bidaan £15 juta untuk Kevin Strootman.

     Manchester United dilaporkan bersedia membuat bidaan £15 juta untuk Kevin Strootman yang dilabel sebagai "the new Roy Keane."

     Pemain midfield PSV Eindhoven berusia 22 tahun itu mendapat sambutan hangat daripada kelab dan negaranya. Beliau telah membuat 10 penampilan bersama Belanda dalam 11 perlawanan terakhir Oranje (terlepas kemenangan di Wembley akibat kecederaan).

     Pengurus Sir Alex Ferguson sedang mempertimbangkan sasaran perpindahan musim panas akan datang. Sumber dalaman United percaya perjanjian untuk Strootman sudah hampir lengkap. Pegawai United telah menyaksikan beliau beraksi sebanyak 12 kali dalam beberapa minggu kebelakangan ini.

     Strootman adalah kapten PSV, menafikan rakan senegara pemain Manchester City Nigel de Jong tempat dalam pasukan Belanda. Beliau dilihat sebagai pemain utama dalam usaha Belanda memenangi trofi Euro 2012 Jun nanti.

     Beliau juga dikatakan memiliki mentaliti seorang pemenang seperti bekas kapten United Keane dan rakan senegara Mark van Bommel.

     Ferguson gemar melakukan perjanjian perpindahan musim panas lebih awal dan United sebelum ini telah membuat beberapa perjanjian dengan PSV. Ruud van Nistelrooy dan Jaap Stam keduanya tiba di Old Trafford dengan perjanjian besar dari PSV, dan pemain pasukan utama yang terakhir dari sana adalah Park Ji Sung.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...